Coraz bliżej zakończenia prac. Większych utrudnień już nie powinno być.

To był ostatni trudny etap dla kierowców związany z budową Alei Wielkiej Wyspy. Na końcu alei, na skrzyżowaniu z ulicami Mickiewicza i Paderewskiego, drogowcy położyli finalną warstwę asfaltu. Czekali z tym zadaniem, aż MPWiK zakończy wymianę rurociągu, co wymagało rozkopania części ulicy. Po zakończeniu prac kanalizacyjnych, drogowcy ponownie zamknęli skrzyżowanie, aby nadać ulicom ostateczny kształt.

Droga już otwarta

Od tego tygodnia można już korzystać z Alei Wielkiej Wyspy bez żadnych przeszkód. Trwają jeszcze drobne prace wykończeniowe i porządkowe, które mają charakter kosmetyczny. Na zdjęciach widać już otwarte skrzyżowanie Alei Wielkiej Wyspy z ulicami Mickiewicza i Paderewskiego.

Kontynuacja prac przez MPWiK

MPWiK planuje kontynuację prac przy rurociągu w te wakacje, ale zapewnia, że nie będzie już całkowicie zamykać trasy. Oznacza to, że dla kierowców skończyły się już zmiany w organizacji ruchu, które były częste podczas budowy alei, zwłaszcza na przecięciach z istniejącymi ulicami.

Nowe połączenia i infrastruktura

Aleja Wielkiej Wyspy to nowe połączenie między Wielką Wyspą a Przedmieściem Oławskim i Tarnogajem. Dojazd do ulicy Olszewskiego z Armii Krajowej czy Krakowskiej zajmuje teraz tylko kilka minut. Wcześniej jedyna trasa prowadziła przez plac Społeczny, most Grunwaldzki i most Zwierzyniecki, co nawet poza godzinami szczytu zajmowało kilkadziesiąt minut.

Nowa, 3,5-kilometrowa droga przebiega przez dwa mosty: Wilczy Kąt i 700-metrowy most Olimpijski. Powstała także sieć dróg rowerowych oraz posadzono tysiąc drzew i 50 tysięcy krzewów.

Facebook
Twitter
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

W artykule znajdziesz:

0
Would love your thoughts, please comment.x