Chociaż pozycjonowanie może mieć zasięg globalny, nie brakuje osób, które decydują się na zawężenie swojej obecności w Internecie i całkiem słusznie. Pozycjonowanie lokalne to realny sposób na przyciągnięcie klientów, którzy faktycznie szukają usług lub produktów w konkretnym regionie. Co więc trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym i komu może się ono opłacić?
Czym jest pozycjonowanie stron?
Mówiąc ogólnie, pozycjonowanie to szereg czynności, dzięki którym strona internetowa znajdzie się na jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu do niej określonej frazy. Ma to na celu zwiększenie widoczności danej witryny. Odbywa się to dzięki takim procesom jak optymalizacja kodu HTML strony, przygotowanie odpowiednich treści na stronę z ważnymi frazami kluczowymi, przygotowanie strony do wersji mobilnej, usprawnienie działania strony, a także zdobywanie linków z innych stron, może to odbywać się przez publikację artykułów, współpracę z innymi portalami lub marketing szeptany.
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to szereg opisanych wyżej czynności, które skoncentrowane są na uzyskaniu wyników jak najlepszych w danym regionie. Słowa kluczowe, których używa się w procesie pozycjonowania zawierają w sobie także lokalizację. Tak wypromowane usługi mogą szybciej dotrzeć do osób, które faktycznie ich potrzebują i wpisują do wyszukiwarki konkretną frazę, np. „dentysta Wrocław”. Taką formą zwiększenia widoczności w sieci zajmują się agencje SEO, warto więc powierzyć te kwestie specjalistom. Jeśli chcesz wypromować regionalny biznes, pozycjonowanie lokalne wykona dla Ciebie firma Bizzit, specjalizująca się w marketingu internetowym.
Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?
Nie zawsze takie pozycjonowanie może mieć sens, mowa tu o firmach działających na cały kraj lub nawet globalnie. Pozycjonowanie regionalne jest skuteczne w przypadku biznesów lokalnych. Jeśli więc prowadzisz firmę, która świadczy usługi w konkretnym regionie i zależy Ci na przyciągnięciu klientów, którzy faktycznie szukają kogoś takiego jak Ty, pozycjonowanie lokalne to działanie, w które warto zainwestować.
Pozycjonowanie lokalne daje wiele korzyści firmom z konkretnych branż. Najczęściej korzystają z niego osoby zajmujące się świadczeniem usług budowlanych, naprawczych, gastronomicznych, czy motoryzacyjnych. Pozycjonowanie regionalne może być skuteczne także dla specjalistycznych usług, czyli dla fryzjerów, kosmetyczek, fizjoterapeutów, dentystów, krawców, tapicerów itp.
Co daje pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne daje nie tylko ruch na stronie, ale także przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, ponieważ do danej firmy trafiają osoby faktycznie zainteresowane konkretnymi usługami. Wielu klientów wyszukuje takich danych korzystając z telefonu będąc np. w podróży w obcym mieście, dlatego warto zadbać o mobilną stronę. Pozycjonowanie regionalne pozwoli na zwiększenie widoczności w Internecie, co przyczyni się do sukcesu firmy na rynku lokalnym.