Pokazy i warsztaty flamenco, koncert grupy Cocotier, projekcja filmu „Iberia” już 20 kwietnia od godz. 16.00. Wstęp wolny!
16.00 – 16.45 galeria (parter)
pokaz, opowieść o Hiszpanii; prowadzenie Alvaro de Prado Sanz
Alvaro de Prado Sanz – pochodzi z Murcji, Hiszpania. Od 10. miesięcy bierze udział w projekcie EVS („Wolontariat Europejski”). W ramach swoich działań promuje kulturę Hiszpanii wśród mieszkańców Dolnego Śląska – prowadzi spotkania, warsztaty, prezentacje. Uwielbia podróże – swój ojczysty kraj zjeździł „wzdłuż i w szerz”. Zawsze bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą o corridzie, flamenco, świetnych drużynach piłkarskich, historii, tradycjach i nie zawsze słonecznej pogodzie 🙂
16.45 – 17.45 s.306
warsztaty flamenco; prowadzenie – Agata Makowska
Agata Makowska La Rosita – instruktorka tańca flamenco i orientu. Swoją edukację taneczną doskonaliła pod okiem znakomitych nauczycieli flamenco w Madrycie i Barcelonie, stale kontynuuje swoją edukację pod okiem madryckich nauczycieli ze słynnej szkoły „Amor de Dios”. Od 2010 roku prowadzi we Wrocławiu własne STUDIO SUENOS gdzie uczy tańca i pracy z ciałem. Pomysłodawczyni i organizatorka Wrocławskiego Karnawału Flamenco, który w 2012 roku miał swoją czwartą pełną edycję.
17.45 – 18.00 s. 301
pokaz flamenco w wykonaniu uczennic Agaty Makowskiej
18.00 – 19.15 s. 301
koncert grupy muzycznej Cocotier i pokaz flamenco w wykonaniu Agaty Makowskiej
Zespół funkcjonuje jako trio gitarowe, często powiększane o zapraszanych muzyków. Na koncertach i płytach powstaje improwizowana mieszanka, muzyka pełna energii i rytmu, dynamiczna a zarazem delikatna i klimatyczna, utrzymana w stylu z pogranicza gitary klasycznej , flamenco, folku, jazzu, gipsy, ECM i innym. COCOTIER ma na swoim koncie 4 nagrane płyty: ” Cafe Sanacja”-2001r. , „Ulica”-2007r., „Fasolanka”-2009r.,”Cocotier”-2010r.
19.15 – 19.30 galeria (parter); przysmaki kuchni hiszpańskiej
19.30 s. 301 projekcja filmu „Iberia”
Niewiarygodna perfekcja i żywioł improwizacji. Najrozmaitsze stany ducha i ciała opowiedziane tańcem, muzyką, śpiewem, grą świateł i „choreografią” kamery. Kolejny muzyczno – filmowy poemat Saury znalazł inspirację w dorobku XIX – wiecznego kompozytora hiszpańskiego Isaaca Albéniza, a w szczególności w cyklu jego suit fortepianowych „Iberia”. Swobodnie interpretując jego utwory Saura opowiada o przebogatej, nawarstwiającej się przez wieki kulturze swego kraju.