Przyjmowane zgłoszenia dotyczą:
– ubytków w nawierzchniach jezdni i chodników;
– uszkodzonych elementów infrastruktury miejskiej i drogowej lub braków wyposażenia a w szczególności pokryw studzienek kanalizacyjnych (rewizyjnych) w jezdniach i chodnikach, uszkodzonych pojemników na odpady, ławek, barier, elementów segregacji ruchu, znaków drogowych, oznakowania informacyjnego (w tym tablic z nazwami ulic), słupów itp.;
– awarii sygnalizacji świetlnej;
– awarii oświetlenia ulicznego – brak oświetlenia, uszkodzone latarnie, słupy oświetleniowe;
– uszkodzonych, brudnych wiat przystankowych, braku ławek itp.;
– braku lub niewłaściwym oznakowaniu miejsca robót;
– przepełnionych pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, braku pojemników na odpady;
– miejsc wymagających uprzątnięcia;
– innych nieprawidłowości w pasie drogowym dróg publicznych na terenie miasta, wymagających interwencji służb miejskich z wyłączeniem zdarzeń, przy których konieczne jest natychmiastowe działanie służb interwencyjnych (policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe).
Zgłoszenia są niezwłocznie przekazywane inspektorom ZDiUM realizującym powyższe zadania lub wykonawcom prac, z którymi Zarząd ma zawarte stosowne umowy.