Świat bezustannie się rozwija. To co widzimy, zmienia się na naszych oczach, a my musimy być na te zmiany gotowi. Czujni. Bacznie obserwujący. Czasem wystarczy jedna chwila, aby coś przeoczyć i z tego tytułu zostać w tyle. Jest to bardzo istotna kwestia dla wszystkich właścicieli firm, którzy, aby właściwie prosperować, muszą bazować na skutecznych i aktualnych rozwiązaniach promocyjno-marketingowych. Konkurencja nie śpi – należy o tym pamiętać.
Obecnie technologia ma ogromny wpływ na społeczeństwo. Synergia, która występuje między tymi podmiotami odciska na nich piętno, którego nie należy bagatelizować. Obecne rozwiązania technologiczne mogą przyprawić o nie lada ból głowy. W niektórych kwestiach nie trudno jest pomylić je z filmami SF, a mając z nimi do czynienia bezpośrednio – przecierać oczy ze zdumienia. Drukarki 3D, które potrafią wydrukować wewnętrzny narząd człowieka lub zdolny do oddania strzału pistolet – to istnieje naprawdę i aż ciężko w to uwierzyć, jednak to nie fikcja.
Skoro takie cuda dzieją się wokół nas i określamy je mianem naszej rzeczywistości, to co zatem dzieje się na polu e-marketingu? Jak wspomniałem, technologia bezpośrednio wpływa na ludzi. A jak ten postęp wygląda na tle biznesu i możliwości promocji? Wszystko wskazuje na to, że jednak dużo. Firmy w coraz większym stopniu muszą wiązać swoje działania z Social Media i Internetem.
Na początek pozycjonowanie. Dobra metoda, aby być widocznym dla potencjalnego Klienta. Komu chce się szukać w wyszukiwarce wpisanej frazy, dalej niż na pierwszej stronie? Cóż, statystyki pokazują, że są to, kolokwialnie określając, resztki procenta. Warto mieć to na uwadze, jeśli chcemy być widocznym w sieci i czerpać z tego tytułu realne korzyści. Należy jednak pamiętać, żeby pozycjonowanie zlecać profesjonalnym i sprawdzonym firmom, które tę usługę będą wykonywać rzetelnie i według precyzyjnie określonych regulaminów. W innym wypadku pozycjonowanie może okazać się ryzykowne i strona, która tej usłudze jest przypisana, zamiast piąć się w rankingu – zniknie na dobre.
Innym sposobem na prezentację własnej marki, związanej poniekąd z pozycjonowaniem są kampanie AdWords. Określane mianem linków sponsorowanych, przynoszą realne korzyści, aczkolwiek ich wyniki również są uwarunkowane wiedzą, profesjonalizmem i jakością obsługi. Dobrze jest pozostawić to fachowcom, aniżeli działać na własną rękę, czasem brnąć w temacie niczym kret dodatkowo oślepiony promieniami słońca.
Social Media. Kolejne niezbędne miejsce, w którym firma, aby dzisiaj funkcjonować, po prostu musi istnieć. Sam Facebook w skrajnych wypadkach wystarczy, aby wejść w interakcje z Klientem i cieszyć się udaną promocją. Dobrze prowadzony i odpowiednio zaplanowany firmowy fanpage jest skutecznym narzędziem w dzisiejszym e-marketingu.
Youtube, Vimeo, Google+, Twitter, Pinterest, Instagram – to tylko kilka źródeł, w których każda poważnie traktująca siebie i Klienta firma, powinna funkcjonować. Oczywiście, wszystko zależy od branży, ale – z reguły to tam powinni kierować swoje działania marketingowe.