W przetargu na budowę TAT na Swojczyce wpłynęło aż 10 ofert, a każda z nich mieści się w zaplanowanym budżecie. Wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 24 miesiące na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy. Wrocławskie Inwestycje planują podpisać umowę z wykonawcą w 2025 roku.
Przebieg inwestycji
Inwestycja obejmuje budowę 2 km torowiska, nowej pętli tramwajowej na Swojczycach i przebudowę pętli na Sępolnie. Tramwaje i autobusy będą poruszać się wydzielonym korytarzem komunikacyjnym. Powstanie 14 nowych przystanków: 8 podwójnych dla autobusów i tramwajów, 1 dwustronny i 3 tramwajowe.
Zielone rozwiązania
Wrocław stawia na zieleń! Nowa pętla na Swojczycach, jak i niektóre przystanki na trasie, zostaną obsadzone drzewami i krzewami. Przewiduje się również zielone zadaszenia wiat przystankowych, pokryte matami rozchodnikowymi. Maty te są wytrzymałe na warunki atmosferyczne, estetyczne i zapewniają dodatkową termoizolację. Mają również wysokie zdolności retencyjne. – Po raz pierwszy stosujemy takie rozwiązanie – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Stawiamy na zieleń, a rozchodnik dobrze radzi sobie w różnych warunkach.
W sumie posadzonych zostanie około 380 drzew, w tym klony i sosny, oraz dziesiątki tysięcy krzewów. Niektóre nasadzenia będą wykonane w specjalnych modułach antykompresyjnych, chroniących sieci podziemne.
Przebudowa ulic
Inwestycja obejmuje również przebudowę ulic, m.in. ul. Swojczyckiej i fragmentu ul. Mickiewicza od pętli na Sępolnie do nowych mostów Chrobrego. Powstanie także łącznik z ul. Marco Polo na wysokości ul. Mydlanej. Prace obejmą:
- 7 skrzyżowań;
- ok. 1,8 km jezdni;
- 2,7 km nowych dróg dla rowerów;
- ok. 6 km nowych chodników.
Parkingi
W ramach inwestycji powstanie parking dla 166 samochodów, z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami i pojazdów elektrycznych. Parking zlokalizowany będzie w pobliżu cmentarza parafii św. Jacka. – To dobra opcja np. w okresie Wszystkich Świętych – zauważa Krzysztof Świercz. Powstanie również parking rowerowy.